Poslání
Posláním nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ESKO je poskytovat zázemí dětem a mladým lidem ze Žďáru nad Sázavou, kteří se ocitli v nepříznivé životní situaci nebo jsou jí ohroženi a tím přispívat ke zlepšení kvality jejich života.
Cíle
Cílem nízkoprahového zařízení pro děti a mládež ESKO je podpora uživatele služby v době dětství a dospívání tak, aby:
- se začlenil do vrstevnické skupiny a dokázal v ní fungovat
- znal možnosti jak trávit bezpečně svůj volný čas
- zvládl konflikty ve vztazích
- se připravoval studiem na povolání, uměl si najít a udržet práci
- měl informace o činnostech, které mohou ohrozit jeho zdraví (vliv návykových látek, sebepoškozování, poruchy příjmu potravy, …)
- se orientoval ve službách dostupných v regionu a v případě potřeby je uměl využít.
Cílová skupina
Ambulantní forma služby - děti a mladí lidé ve věku 6 až 20 let z lokality Žďár nad Sáz., kteří se ocitli v nepříznivé životní situaci nebo jsou jí ohroženi.
Terénní forma služby - děti a mladí lidé ve věku 6 až 26 let z lokality Žďár nad Sázavou, kteří se ocitli v nepříznivé životní situaci nebo jsou jí ohroženi.
Služba není poskytována dětem a mladým lidem:
- kteří nemluví a nerozumí česky
- nejsou schopni domluvit se s pracovníky na průběhu poskytování služby (nechtějí respektovat pravidla služby - rozhovory s pracovníky týkající se NŽS a vedení dokumentace)
- kteří jsou pod vlivem alkoholu či omamných látek a svým chováním ohrožují ostatní uživatele a pracovníky služby.
Zásady poskytování sociální služby
- Zachování lidské důstojnosti – respekt k osobnosti člověka a jeho právům. Uživatel není v nevýhodném postavení vůči zařízení a jeho pracovníkům. Službu může využívat kdokoli z cílové skupiny bez omezení, pokud svým chováním a jednáním neomezuje a neohrožuje sám sebe, ostatní uživatele, pracovníky či efektivitu služby.
- Rovnost – nárok na využívání služby mají všichni bez rozdílu pohlaví, národnosti, náboženského vyznání, sexuální orientace.
- Individuální přístup ke klientům – pracovníci respektují potřeby, přání a rozhodnutí uživatele služby.
- Diskrétnost – dokumentace s osobními údaji je vedena se souhlasem uživatele a s právem do své dokumentace nahlížet. Pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o všech skutečnostech, které se od klienta ve vzájemné spolupráci dozví, v souladu s platnou legislativou.
- Nízkoprahovost – zaručuje anonymitu, bezplatnost, přizpůsobenou otevírací dobu, možnost nepravidelné docházky, maximální přístupnost všem osobám cílové skupiny.